Dopasujmy ćwiczenia do naszych możliwości

Zazwyczaj, kiedy podejmujemy decyzję, że chcemy zadbać o nasze ciało, chcemy żeby było sprawniejsze, a więc zaczynamy ćwiczyć, wydaje nam się, że możemy naprawdę wiele. To oznacza, że niejednokrotnie poszukujemy ćwiczeń, które pozwolą nam w krótkim czasie zrzucić sporo kilogramów i sprawią, że nasze ciało będzie się prezentowało fantastycznie. Jednak nie możemy tutaj zapominać o tym, że im więcej mamy nadprogramowych kilogramów i im więcej czasu minęło od naszej ostatniej aktywności fizycznej, tym trudniej będzie nam wrócić do tej aktywności. Co więcej, w praktyce może się okazać, że nawet najprostsze ćwiczenia, będziemy wykonywali z wielkim trudem, a to z kolei może nas zniechęcić do ich wykonywania.

Wszystko musi być dopasowane

Jeżeli od wielu lat nie podejmowaliśmy żadnej aktywności fizycznej, a dodatkowo jeszcze przez ten czas uzbieraliśmy sporo dodatkowych kilogramów, to ćwiczenia jak najbardziej są potrzebne. Jednak powinniśmy na początek wybierać coś delikatnego, co pomoże nam rozciągnąć ciało, przyzwyczaić je do ponownego wysiłku, bo tylko w ten sposób będziemy mieli szansę na to, aby uniknąć kontuzji. Dlatego też, na początek wystarczy jeśli zaczniemy wybierać się na szybkie spacery, podczas których stopniowo będziemy zwiększać ich intensywność i długość. Możemy na takie spacery zabierać kijki do nordic walking, bo wówczas będziemy mieli pewność, że ćwiczymy całe ciało. Możemy również zdecydować się na pływanie, tym bardziej, że ono dobrze wpływa na całe ciało, a co więcej nie obciąża stawów, które mogłyby ulegać kontuzjom przy takim dodatkowym obciążeniu. Takie delikatne ćwiczenia, które będą wykonywane regularnie, mogą przynieść naprawdę niesamowite efekty.

Dlatego właśnie to od nich powinniśmy zacząć, a dopiero później wybierać coś trudniejszego.

Wybierajmy proste zestawy

Koniecznie chcemy ćwiczyć w domu i poszukujemy ćwiczeń, które opierają się na fitnessie? Jeśli tak, to powinniśmy przede wszystkim wybierać takie propozycje, które proponowane będą dla osób początkujących. Wówczas te ćwiczenia są mniej skomplikowane, na początek mamy mniej powtórzeń i co więcej wykonywane są trochę wolniej. Jeśli dobrze poszukamy, to nie powinniśmy mieć w internecie problemów ze znalezieniem ćwiczeń dla osób z nadwagą. One mogą być na początek prowadzone w pozycji siedzącej, która wbrew pozorom może zmęczyć i dać pozytywne efekty. Dopiero gdy przyzwyczaimy swoje ciało do wysiłku, stopniowo będziemy przechodzić do bardziej intensywnych ćwiczeń. Jednak zanim wybierzemy jakiś zestaw, upewnijmy się najpierw, że są to ćwiczenia wykonywane przez specjalistę i są całkowicie bezpieczne dla osób przy naszej wadze. Warto zobaczyć co możemy tutaj wybrać, jakie ćwiczenia będą dla nas najlepsze i od czego powinniśmy zacząć. Wówczas może się okazać, że powrót do aktywności fizycznej będzie nie tylko prostszy, ale również i bezpieczny. Najważniejsze jest to, abyśmy zaczynali delikatnie, od prostych ćwiczeń, bo w przeciwnym razie może się okazać, że niepotrzebnie wyrządzimy sobie krzywdę.